رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

معرفی روغن های تقلبی در ایران


روغن هایی که در ایران با برندهای بزرگی چون کاسترول ، توتال ، الف و لیکومولی عرضه می شوند تقلبی بوده و در ایران یا امارات پر می شوند

تاکید می کنم : تمام محصولاتی که در ایران با برند کاسترول ، توتال ، elf و مخصوصا لیکومولی عرضه می شوند کاملا تقلبی هستند - برای اطلاعات بیشتر مقاله " تولید روغن موتور آلمانی در اشتهارد " را در گوگل جستجو کنید

برندهایی که در بالا به آنها اشاره شد وجود خارجی دارند ولی هر محصولی که در ایران با این نام ها عرضه می شود 100 درصد تقلبی است چون ایران تحریم است و شرکت های مذکور هیچگونه ارتباط یا همکاری با تجار یا کارخانه های ایرانی ندارند

-----------------------------------------------------

گروه دیگری از روغن هایی که کاملا تقلبی هستند و فقط در ایران وجود دارند به قرار زیر است

این روغن ها از اساس تقلبی هستند و حتی برندشان هم تقلبی است و چنین برندهایی در دنیا اصلا وجود خارجی ندارند

این برند ها به سفارش آقازاده های ایرانی روی محصول درج می شوند و به نام ایتالیا و آلمان به مردم بد بخت قالب می شوند

Fosser
 فوسر

این برند از اساس تقلبی است و اصلا چنین برندی در هیچ جای دنیا جز ایران وجود ندارد - پس ما فوسر اصلی نداریم هر چه هست تقلبی است

وقتی وارد این سایت می شوید هیچ خبری از آدرس کارخانه آلمان نیست و هرچه هست روغن درچه چندمی است که در امارات پر می شود و از آنجا به نام آلمان به ملت بد بخت ایران قالب می کنند





-------------------------------



 raxol راکسول
برند تقلبی راکسول



http://www.raxol.eu/

وقتی وارد این سایت می شوید همه چیز به طرز عجیبی ساختگی و تقلبی به نظر میاد
مثلا یه خبر تو سایت هست که " از قرفه نمایشگاه راکسول در نمایشگاه
اتومکانیکای دبی دیدن کنید" ولی وقتی وارد سایت میشی میبینی که این یک صفحه متعلق به نمایشگاه اتومکانیکا دبی است ولی هیچ اسمی از راکسول نیست !! یعنی قشنگ اومدن روانشناسی کردن - چون فقط یک در میلیون ممکنه کسی بره تو لینکی که گذاشتن و تازه اگه آدم باهوشی باشه می فهمه که این لینک متعلق به سایت نمایشگاه دبی است ( نه صفحه راکسول در سایت اتومکانیکا ) و این شرکت اصلا در این نمایشگاه شرکت نکرده است

در ادامه برای اطمینان بیشتر اقدام به serach نام raxol در سایت اتومکانیکا دبی کردیم و مشاهده کردیم هیچ خبری از این برند جعلی نیست و با پیغام not found  رو به رو شدیم
سپس در سایت نمایشگاه شانگهای که این شرکت مجعول ادعای شرکت در آن را هم داشت سرچ کردیم ولی باز هم با عبارت not found رو به رو شدیم











به نظر شما این منطقه کشاورزی است یا صنعتی ؟؟؟ در این تصویر شما اثری از پالایشگاه یا شرکت تولید کننده نفتی می بینید؟؟


-------------
Atrod
آترود
 



نکته خنده دار یا شاید هم گریه دار در مورد این شرکت این است که  این تولید کننده متقلب ، آنقدر روی حماقت مردم حساب باز کرده  که بسته های مخصوص 206 و پراید تولید می کند - در حالی که پراید هیچ وقت در هیچ جای دنیا اصلا ماشین به حساب نیامد که  بخواهند برایش روغن اختصاصی تولید کنند
 206 هم از همان ابتدا بازارش فقط در فرانسه و ایران بود و در کل جهان هیچ شرکتی (حتی توتال که شریک پژو به حساب می آید) روغن موتور مخصوص 206 تولید نکرده و نخواهد کرد چون موتور 206 با بسیاری از محصولات پژو سیتروِن مشترک است و اصلا در دنیا چنین چیزی وجود ندارد که یک شرکت بیاید و برای یک خودروی خاص روغن مخصوص تولید کند
همچنین  این خودرو بیش از 10 سال است که  از رده خارج شده و در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود که بخواهند برایش روغن مخصوص تولید کنند
حتی شرکت تویوتا که روغن مخصوص خودش را تولید می کند روی بسته بندی اسم کمپانی را میزند که نشان دهد این روغن مناسب تویوتاست  نه اینکه یه مدل بزنه به نام کمری - یکی برای کرولا - یکی برای پرادو !!!!!!


--------------
Frankfurt Petroleum
فرانکفورت پترولیوم


برند تقلبی که فقط در ایران وجود دارد و در هیچ جای دنیا اثری از آن نیست


--------------

ponte milano

پونته میلانو




این برند هم تقلبی است و در هیچ جای دنیا جز ایران وجود ندارد ولی به دلیل بسته بندی زیبا و حرفه ای کمتر کسی به تقلبی بودن آن شک می کند و جیب مردم را به نام ایتالیا خالی می کنند




--------------
canada lubrifiant
کانادا لوبریفینت

به آدرس سایت این شرکت توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان شود - آدرس سایت با برند این محصول جعلی همخوانی ندارد

http://lubricantcanada.com

اسم محصول کانادا  lubrifiant است ولی آدرس سایت کانادا lubricant است

یعنی غلط املایی دارد !!! مرزهای حماقت توسط این برند جعلی جا به جا شده است











باور کنید این روغن در ایران تحت برند جعلی کانادا لوبریکانت که وجود خارجی ندارد تولید می شود و تازه تاییده مرسدس بنز را هم دارد و اتفاقا خود آلمانی ها از این روغن میبرن برای ماشیناشون !!!!

چقدر مصرف کننده ایرانی بی شعوره واقعا که انقدر ساده گول می خوره - واقعا خرید این روغن مرزهای بی شعوری را جا به جا می کند

چند نکته درباره این شرکت متقلب جالب به نظر میرسه اول اینکه سایتش با اسم روی محصول هم خوانی نداره و اسم برندش هست کانادا lubrifiant
ولی سایتش هست lubricant  - این شرکت روی بی توجهی مصرف کننده ایرانی حساب ویژه ای باز کرده و به نظر میرسه کل کارمند های این شرکت به 10 نفر هم نرسه که متوجه غلط املایی و تفاوت بین اسم روی جعبه محصول و اسم سایتشون نشدن !!
این شرکت ایرانی مدعی است که تحت لیسانس شرکت لوبریفیانت کانادا مشغول به کار است - این در حال است که اصلا چنین برند و شرکتی در دنیا وجود ندارد
متاسفانه وزارت صنایع خواب بوده ( یا از خودشان است و خودشان را به خواب زدن ) و حتی یک سرچ ساده نکردن که ببینن اصلا در خود کانادا چنین برندی وجود داره یا خیر
متاسفانه این شرکت متقلب محصولات ایرانی خود را به نام کانادا به مردم قالب می کند آن هم با 3 برابر قیمت محصولات ایرانی

--------------


این دو برند هم با اسامی خارجی سعی در فریب مخاطب دارند ولی پشتشان نوشته ساخت ایران و تنها تقلبشان استفاده از اسامی خارجی استlookiniلوکینی


zado

زادو


-----------------------------------------------------

نظرات 40 + ارسال نظر
محمد 1402/09/29 ساعت 14:34

پس روغن مگلوپ که توسط شکرت اسپیدی و تحت لیسانس اتریش تولید میشه باید تقلبی باشه

تحت لیسانس

حتما شوخی میکنی ؟

چین که تحریم نیست ، شرکت های اروپایی باهاش کار نمی کنن بعد کشور عقب مونده ایران با این همه تحریم چطور ممکنه چیزی رو تحت لیسانس تولید کنه ؟ اصلا اسم ایران رو ببره توی اروپا در جا تحریمش می کنن

حتی دارو و کالاهای اساسی و حیاتی هم به ایران نمی دن چه برسه به روغن موتور

علیرضا 1402/07/23 ساعت 10:27

سلام بابت اطلاعات خوبی که دادین.
بابت اینکه روغن خارجی داخل ایران نیست درست ولی یه مطلب بذارید که مردم بدونن برای هر ماشینی از چه روغن ایرانی استفاده کنن.
من خودم دنا پلاس توربو دارم
الان نمیدونم چی بریزم که خوب باشه
تنها چیزی که به ذهنم میرسه سوپر رانا پلاس ۱۰w۴۰ هست.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام دوست عزیز
گرید روغن اولین چیزی هست که باید بهش توجه کنید
ماشینای توربو 5w30 یا 5w40

حالا اینکه روغنای ایرانی اون گریدی که روشون نوشته را دارن یا نه یه بحث دیگس ولی گرید ماشین توربو اینه که نوشتم

سعید 1402/06/22 ساعت 14:03

واقعا تشکر میکنم همین الان یک پیام اومده بودکه روغن لوبریفنت کانادارو همراه با صافی بنزین فیلتر روغن فیلترهوا و فیلتر کابین با۱۳درصد تخفیف ۷۸۰ هزارتومان براتون ارسال بکنیم ک این مقاله شمارو خوندم و خیلی برام روشن شد
من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم و سوپربهران پیشتاز قرمز رنگ میریزم سوالم اینجاست ک من به توصیه تو فصول گرم سال ۲۰۵۰ و توفصول سرد ۱۰۴۰ میریزم
این بنظرتون منطقیه یا اصلا چیز مزخرفیه
چون من که کامنتهارو میخوندم شما گفتین فقط ۱۰۴۰ بریزین.
ممنونم میشم در این مورد هم راهنمایی بفرمایید.

برای هیچ ماشینی جز پیکان نباید 20w50 بریزید

حتی برای پراید های جدید هم سالهاست 10w40 می ریزن

شاید نسل اول پراید ها 20w50 بوده باشه ولی در هیچ یک از خودروهای حال حاظر نباید از این روغن استفاده کرد

حسین 1402/06/12 ساعت 16:06

با سلام و تشکر از روشنگریتون نظرتون در مورد روغن موتور آیسین کره جنوبی چیه تحقیق کردم ظاهرا تقلبی نداره البته از نمایندگیش اگه بگیریم و پلمپ باشه
ممنون

من تحقیق کردم اصلا چنین برندی وجود خارجی نداره

آیسین یه شرکت تولید کننده گیربکس در ژاپن هست و اصلا روغن تولید نمی کنه و فقط با سو استفاده از برند آیسین اقدام به فروش روغن های تقلبی می کنن

مصطفی 1402/05/30 ساعت 01:33

من دوسال پیش روغن کاسترول جی تی ایکس۲۰_۵۰ توی ماشینم (پژوپارس) ریختم ، یک سال ماشینم توی پارکینگ بود اصلا سوارنشدم ،از یک سال پیش هم سوار میشم ،شاید باورتون نشه روغن یه ذره کم کرده ولی حتی رنگ روغن عوض نشده.بنظرم اگر روغن خرابی میبود امکان نداشت این همه مدت کارکنه .
راستی کسی از روغن بهتام کوآنتیک ۲۰w50 اطلاعی داره که چجور روغنیه؟

احمق ماشینی که کار نکنه چرا باید روغنش سیاه بشه؟

روغن در اثر اختراق سیاه میشه - چرا بر اساس یه چیزی که نمی دونی و نمی فهمی نظر میدی

سجاد 1402/05/30 ساعت 00:12

هم وطن از شما بابت این مقاله ارزشمند بسیار سپاسگزاریم
درود به شرفتون

محمد کاوند 1402/02/06 ساعت 11:41

سلام من چند ساله دارم کانادا میریزم جریان چیه اگه تقلبی هست تا الان مشکلی نداشتم

همون روز که خراب نمیشه ماشین

صمد 1402/02/05 ساعت 02:02

آقا لیکومولی هم تقلبیه؟

بله قطعا

حسام 1402/01/20 ساعت 01:18

سلام دست عزیز ممنون از ارائه اطلاعات و توضیحات کامل
سوالی که دارم الان روغن ادینول هم در ایران پر میشه و تقلبی است؟

والا تو ایران روی هیچ چیز نمیشه قسم خورد

ادینول تا سال 2018 وارداتی بود و کیفیتش عالی بود و اصلا کم نمی کرد و خیلی هم شفاف بود ولی الان نمی دونم در چه وضعیتی هست

من خودم اولین باری که ادینول خریدم و رنگ و بوی محصول را استشمام کردم متوجه شدم اصلیه و به همین خاطر 10 تا 4 لیتری خریدم و هنوز دارم

بهترین روغنی هست که خریدم تو عمرم ولی اینکه الان در چه وضعیتیه فقط از کیفیت پلمپ و برچسبش و رنگ و بوی آن می توان فهمید

اگر روغن فول سنتتیک داشته باشید و آن را بو کرده باشید و بوی آن را بشناسید متوجه میشید که تمام روغن های فول سنتتیک بویی شبیه به هم می دهند از بهران گرفته تا ادینول

من تنها معیارم برای انتخاب روغن موتور ، بو کردن آن هست چون بویایی خیلی قویی دارم ولی اکثر آدم ها فاقد چنین توانایی هستن و لذا از قوه شامه استفاده نمی کنند

بویایی قوی نه تنها در انتخاب روغن موتور بلکه روغن های خوراکی هم کمک بزرگی است

محمد 1402/01/19 ساعت 00:57

من از روغن موتور لوبریفینت استفاده میکنم فوق العاده عالی هست.این را هم بگم تا حالا از برندهای زیادی استفاده کردم ولی لوبریفینت خیلی بهتر بود فقط یکم گرونه.

میدونید تقلبی هست و در دنیا چنین برندی وجود نداره ؟ می دونید چنین پالایشگاهی در ایران وجود نداره ؟

باید ببینید این شرکت، روغن پایه را از کدام پالایشگاه داخلی میخرد و شما هم از همان بخرید

مثلا اگر از بهران میخرد شما هم برید از بهران بخرید خیلی ارزون تر از کانادا لوبریفینت تقلبی است - حداقلش اینه که پول برند نمی دید

مهدی 1401/12/24 ساعت 00:26

عالی. تشکر از زحمات شما

پژمان 1401/09/05 ساعت 18:19

سلام ممنون از سایت خوبتون
میخواستم ببینم روغن موتور کاسپین 1040 هم تقلبیه ؟

اطلاعی ندارم

رضایی 1401/09/05 ساعت 08:28

درود. مقاله خوبی بود چون خودم به شخصه در امور برندهای وارداتی و داخلی در همه کالاهای مصرفی به شدت سختگیرم. فقط اینه کاش انقدر تند و تیکه و پاره نمیگفتید. فل مثال هنوز توتال تولید میشه تو کیش اما با روغن جایگزین اماراتی به جایه فرانسه

- در کیش روغن توتال تقلبی تولید میشه

- در کیش به واسطه عدم نظارت درست و اصولی همه چیز به صورت کاملا تقلبی تولید میشه

-تمام قرص ها و مکمل ها در کیش به صورت کاملا تقلبی و سرطان زا تولید می شوند و قاتل کبد و کلیه هستند

- هیچ کالایی به صورت تحت لیسانس ، در کیش و قشم تولید نمیشه بلکه مناطق آزاد محل مناسبی هستن برای تولید کالای تقلبی و از اونجاها وارد ایران می کنن

اگر قرار بود توتال وارد بشه ، داخل قوطی خودش وارد میشد

تحریم ها نگفته واردات توتال در بشکه های صد لیتری آزاد و در قوطی 4 لیتری ممنوع !!!

میثم 1401/04/26 ساعت 14:53

دوست عزیز بابت توضیحاتت ممنونم
من خودم روغن فروش هستم و حضورا داخل شرکت های خصوصی مثل توتال رفتم هنوز عکسا شو توی گوشیم دارم. آنچنان روغن موتور بازیافتی اونجا وجود داره با بشکه میارن ک بعدا هم گیر نیفتن جابجایی کن وجود داره. اینجا چندتا تولبد کننده روغن وجود دارن ک برای برند خودشون ارزش قائل هستن و میخوان با توضیحات و مدارک بگن ک ما روغن خارجی وارد میکنیم. استاد تحریم نفتی میدونی ینی چی؟ هیچ روغن خارجی حتی با جلد آب معدنی هم نمیتونید وارد کنید. چیزی ک تو این بازار دارن روغن تولید میکنن و کیفیت دارن همون چهار شرکت نفتی هستن بقیه کاملا روغن بازیافتی و با افزودنی های روز ک باعث روشنتر شدن روغن و فریب دنده تر هستن. روغن داخلی کم میکنه عادیه روغنی که کم نمیکنه غیر عادیه

علی رضا 1401/04/07 ساعت 15:21

خدا خیرت بده از اطلاعات مفید مملکت شده دزد بازار پر از برندهای تقلبی و مردمی ساده لوح و خوش باور که فکر میکنند مثلا توتال تحت لیسانس داره روغن تولید میکنه به هیچ وجه از این برندهای تقلبی استفاده نکنید. ممنون

عباس 1401/03/12 ساعت 18:55

افرین.دیرو روغن هیدرولیک کانادا لوبریفنت خریدم مکانیکی بوش کرد گفت بو گاروییل میده برو جلدی عوضش کن کاسپین بریز.دوسال پیش یه روغن موتور خارجی گرون تو ای اف سون ریختم تو این دو سال اصلا رنگش عوض نشد من هم پیش خودم میگفتم بهتر .تعویض روغنیا هم میگفتن جون خارجی بوده اینقده کار کرده مکانیکی گفت تقلبیه جلدی عوضش کن ده تا هم رو ش رفته بودم.عجب بازار مکاریهس.

به بازار ربطی نداره هر جای کشور رو یه آقا زاده صاحب شده و داره تو اون بخش با انحصار و رانت میلیارد ها دلار پول به جیب میزنه و کسی هم جلوشو نمیگیره چون همه با هم میخورن و چاقو دسته خودشو نمی بره

طبری رو مثلا محاکمه کردن در حالی که دسته تبر هنوز که هنوزه سره کاره و داره به کاراش و دزدی های کلانش ادامه میده

خوده طبری هم که یکی یکی داره احکامش بخشیده میشه به اسم مصلحت و به اسم رافت اسلامی

وحید 1400/03/24 ساعت 09:47

سلام محمد جان

میشه بفرمایی فرق بین این روغن ها چیه و کدوم برای 206 تیپ 2 مدل 1397 خوبه؟

بهران سوپر رانا 10W40
بهران رانا 10W40
بهران سوپر پیشتاز 10w40
بهران سوپر پیشتاز ++ 10w40


این هم لینک تمامی مدل های بالا

https://www.behranoil.co/fa/product/2262-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2-++-10W-40.html

https://www.behranoil.co/fa/product/2849-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7-10W-40.html

https://www.behranoil.co/fa/product/2834-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7-10W-40.html


https://www.behranoil.co/fa/product/2219-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2-10W-40.html


و برای وانت مزدا با موتور مزدا مدل 95 چه روغنی بریزیم خوبه؟

تیپ دو فقط و فقط روغن 10w40

به هیچ عنوان 20w50 نریزید

برای تیپ دو سوپر پیشتاز کفایت میکنه ولی اگه تیپ پنج بود توصیه می کردم رانا و سوپر رانا که فول سنتتیک هستن بریزید ولی برای تیپ دو استفاده از روغن فول سنتتیک پول حروم کردن است چون تکنولوژی و قدرت تیپ دو خیلی کمه و نیازی به روغن فول سنتتیک نداره

حسن جوادی 1400/02/24 ساعت 00:07

سلام
من کامیون ۱۹۲۴ دارم دو سال پیش بعلت روغن تقلبی جام کرد و یک دهنه میل لنگ سوخت و مکانیک و بازرس صنعت معدن به نفع ما رای دادن و حکم به نفع ما صادر شد بعدش روغن فروش اعتراض زد و بعد دوسال روغن فرستادن آزمایشگاه حالا ما محکوم شدیم می خوام بدونم بعد از دوسال آیا امکان داره نمونه روغن تست بشه؟خواهشمندم راهنمایی فرمایید جهت اعتراض

بازم خدا پدرتون رو بیامرزه که رفتید پیگیری کردید که این حروم لقمه ها یه کم براشون دردسر درست بشه ولی خوب در نهایت بد ترین فحش در ایران اینه که برو شکایت کن !! برو شکایت کن با هیچ کاری نمی تونی بکنی هم ردیف هست و عملا احتمال شکست بیشتر از موفقیت است

معزز 1400/01/24 ساعت 19:39

من یه موتور هوندا ویو خریدم، از اونجایی که این موتور کلاچ نداره برای تعویض دنده با هر روغنی صدای بدی میداد تعویض دنده هام. خیلی برندهارو تست کردم از آمریکایی تا ایرانی. واقعا درست میفرمایید بدترین روغنهایی که تست کردم کاسترول،الف، توتال بودن که موتور موقع تعویض دنده انگار میخواست دنده هارو خرد کنه. تا آخر رسیدم به برند ادینول که اصلا نمیشناختمش. اینو ریختم انگار معجزه رخ داده بود. دیگه تعویض دنده هیچ صدایی نداشت، موتور بیصدا شده بود. چندین ساله دیگه دارم از ادینول استفاده میکنج و به جرأت میگم روغناش اصل اصله. تا اینکه سال قبل ماشین تیگو2 خریدم. رو 1000کیلومتر که آب بندی شد5w40 ادینول مدل سوپرلایت ریختم تا 5هزارتا عالی بود ماشین یعنیقدای موتور اصلا حس نمیشد. از 5هزار تا 10 هزار یه روغن موتور خاص و نایاب که از ترکیه برام آوردن ریختم بنام براوا آمریکا، اونم عین ادینول عالی بود و ماشین کاملا بیصدا بود موتورش.برای 10هزار تا 15هزارتا موریس انگلیس خریدم که برند معروفیه.وقتی خریدم آوردم خونه حس کردم تقلبیه چون اسم مدلشو میزدم سایتش نمیاورد بالا. مثلا روش زده بود multilife vx 5w40 که اصلا موریس همچین محصولی نساخته بود. بارکدخوان هم تست میکردم اصلا نمیاورد بالا این محصولو بردم پس دادم. چون قشنگ معلوم شد تقلبیه. خواستم بگم روغنهایی مثل موریس هم که برند محسوب میشن تو ایران 100% تقلبی هستن. تنها راه خرید محصول اصلی اینه مه وقتی میخرید اول به بسته بندی یه نگاه بکنید، بعد با QR CODE اسکن کنید بارکدشو که ببینید میره تو سایت یا نه. به پلمپ بودن درب هم توجه کنید. من دوباره ایندفعه ادینول خریدم مدل 5W40 پریمویم که بالاترین استاندارد جهانو داره. اینو ریختم تو ماشین میتونم بگم از تمام روغنهایی که ریختم بهتر بود و ماشین عین ماشینهای هیبردیدی اصلا دیگه صدا نداره. خواستم بگم هنوز برندهای اصل تو ایران به وفور گیر میاد یکیش همین ادینول، دومیش آیسین. خیلیاشون از جنوب و از دبی قاچاقی میاد و براحتی میشه پیداشون کرد.

کیوان 1400/01/20 ساعت 16:25

سلام به سفارش دوستان روغن گیربکس ۲۰۷ (دنده )رو تو ۵ هزار تا عوض کردم ، یکم صدای گیربکس بهتر شد با توجه به این که ماشین صفر هست و احتمالا کارخونه اشغال میریزه به نظرتون روغن گیربکس کانادا که به توصیه تعویض روغن ریختم مشکلی برام ایجاد نمیکنه ؟ در این که روغن کانادا کاملا ایرانی بوده و هیچ تحت لیسانسی نداره و صرفا به خاطر سود بیشتر تعویض روغنی توصیه‌میشه عوض کنم ؟ یا فعلا استفاده کنم ؟

خودتون که می دونید تقلبیه ولی اگه مشکلی نداره و از قبلی بهتره عوضش نکنید چون چیز دیگه ای تو بازار نیست همشون تقلبی هستن

یاسر 1399/12/22 ساعت 13:24

کاری به روغنای صددرصد تقلبی خارجی ندارم روغن ایرانول اینقدر اشغال شده که نگو من ایرانول شانزده هزار میریزم تو ماشین هرسه روز یک بار نیم لیتر کم می‌کنه ماشین نه روغن سوزی داری نه روغن ریزی

بله متاسفانه شاهد افت شدید کیفیت روغن های ایرانی مثل به تام هم هستیم ولی شاید مشکل از کمپانی نباشه و مشکل از شرکت های متقلبی هست که روغن سوخته و تصفیه شده را به جای نو به مشتری می فروشند . جدیدا اگه دقت کنید خیلی از تعویض روغنی ها قوطی های روغن مصرف شده رو میزارن کنار میگن شرکت میاد میبره و ازمون میخرن در صورتی که بعیده شرکت بیاد قوطی های دست دوم رو دوباره پر کنه و این قوطی ها به دست شرکت های متقلب میرسه و روغن تصفیه شده همراه با چسب و پارافین را به جای روغن اصلی به مردم میفروشند

مسعود 1399/11/12 ساعت 23:45

سلام، من نزدیک به 20 سال هست کارم روغن موتور هست، در مورد برند توتال که در ایران تولید میشد، خود شرکت هم از زیر اسم اومد بیرون و الان اسم محصولات کوانتیک هست..... کاسترول کاملا حق با شماست... شما تشریف بیاری جنوب چه ی سری به مغازه ها بزنی و چه بتونی بری گمرک سر بزنی میبینی با وجود سختگیری برای مجوز واردات روغن موتور، چند کانتینر فقط روغن موتور هس، اغلب واردات از مسیر امارات رد میشن که قوانین سختیگرانه امارات اجازه جنس فیک رو نمیده و توقیف میشه، و اصلا این نیست که بدون مجوز جنسی تولید بشه یا از برندی سواستفاده کنند، و در مورد روغن موتورهای ایرانی با اسم خارجی مثل کانادا، فکر میکنم اختیار گذاشتن اسم رو خودش داشته باشه و کسی هم به چشم جنس وارداتی بهش نگاه نمیکنه.... من خودم حداقل 5،10 برند خارجی تو مغازم هس، واردات تو جنوب راحته و اینقدی پیشرفته نشدیم که مثلا بیایم رو ظرف و پلمپ تویوتارو کپی کنیم

بهزاد 1399/10/10 ساعت 17:46

دیروز به من پیام دادن نمایندگی انحصاری زادو باشید تو شهرتون از انگلیس میاد ترکمنستان از اونجا وارد میکنیم و هزار تا از این حرفهای صد من یک غاز به نظرتون کلاهبرداریه

نه اصلا
هر کسی تو این کور دروغ بگه به اشد مجازات میرسه

سلام ذوست عزیز از ادبیاتتون مشخص هست که چه شخصیتی دارین بدون اینکه تحقیق کنین و پیگیری کنین مارو متهم به تولید روغن تقلبی کردین شرکت یورولوب المان یکی از برندهای معروف در سطح اروپا هست و کاملا قانونی موادش رو داریم به ایران وارد میکنیم وب سایت شرکت : https://eurolub.com/ میتونین مراجعه کنین و تماس بگیرین با شرکت و اگر شخصی رو در المان دارین میتونین بفرستین از نزدیک کارخانه رو ببینن و سوای این مسایل مانیفست ارسال از المان و گمرکات موجود هست و در نهایت میتونن با هزینه شرکت ما برای هر کشوری که دوست داشتن برای تست بفرستن و انالیزش رو با دیتا شیت محصول مقایسه کنن
درر نهایت باعث تاسف هست که زود قضاوت میکنین بدون اینکه تحقیقی کرده باشین و دانشی در مورد برند داشته باشین .... موفق باشین

اتفاقا شما از لحن حق به جانبتون کاملا مشخضه چه شخصیت کثیف و حقه بازی دارید و سالانه چند صد میلیارد پول این مردم فقیر و بد بخت رو به جیب می زنید به امید روزی که مثل دختر نعمت زاده و طبری و دسته تبر ها پشت میله های زندان بپوسید

هر آنچه اینجا آمده کاملا با تحقیق است و خط به خط آن بارها بررسی و مطالعه شده تا حتی یک کلمه اشتباه یا نا حق به زبان نیاریم

شما هم به جای اینکه توی نت بگردید دنبال قاتل بروسلی باشید برید سایت جعلی شرکتتون رو درست کنید - با این سایت مسخره ای که ساختید بچه 10 ساله هم می فهمه این سایت و برند تقلبی است و وجود خارجی نداره

امید 1399/09/20 ساعت 12:46

عالی ...لذت بردم ...فقط اونجایی ک پسره گفت مدیر فروش شرکت وایت ستار گلوبال هستم:....خوب حالشو جا آوردی....فقط دمت گرم

داود 1399/09/06 ساعت 22:54

سلام
روغن گیربکس ٧٥/٨٠ یا ٨٥/٩٠ که کیفیتى بالایى داشته باشه چیه؟

در حال حاظر یک لیتر روغن خارجی تو بازار نیست و هر چه هست همه تقلبی

قبلا ادینول آلمان و پترول افیسی ترکیه خیلی خوب بودن

محمد 1399/08/28 ساعت 18:15

دوست عزیز چه مقاله مسخره ای تهیه کردی!!! روغن موتور های کاسترول یا الف یا ..‌ تو ایران کارخانه دارن و تحت لیسانس شرکت های مادر دارن تولید میکنن... روغن موتور های داخلی هم مثل بهران یا ایرانول هم خیلی از تولیداتشون تحت استانداردهای بنز یا رنو تولید میشه ربطی به تحریم نداره این گواهینامه هارو این شرکتا از قبل گرفتن مثل نوشابه های کوکاکولا که تو ایران توسط خوشگوار مشهد با همون طعم و کیفیت اصلی داره تولید میشه

ابله خبرها را بخوان تمام شرکت هایی که اسمشون رو آوردی از ایران رفته بودن و یکی دو تا شرکت هم که مونده بودن و با شرکت به توتال همکاری می کردن هم این سری رفتن که رفتن

وقتی مواد اولیه خارجی وارد نشه تولید تحت لیسانس معنی نمی ده - وقتی شرکت مادر نظارتش رو برداره یه چیزی میشه مثل 206 های ایرانیزه که با مدلهای 84 قابل قیاس نیستن

206 تا سال 84 85 کاملا فرانسوی بود و تا سال 90 با قطعات بازار مشترک تولید میشدولی از اون به بعد تبدیل شد به یه اشغال واقعی چون نظارت و قطعات اصلی فرانسوی حذف شد

روغن موتور با کیفیت نیاز به افزودنی های خارجی و با کیفیت و از همه مهم تر نظارت شرکت خارجی داره - وقتی نظارت رو بردارن اونا هم از به توتال اسمش رو تبدیل می کنن به به تام روانکار و خودم دو سری خرید کردم هر بار نه تنها بوی روغن فرق می کرد بلکه رنگش هم فرق می کرد !!! یکیش به سبزی می زد یکیش به زردی

شرکت بهران و ایرانول هم به هیچ عنوان تحت استاندارد های بنز تولید نمی شوند و این از بی شعوری و نفهمیه تو و امثال تو هست که فکر می کنید بنز با بهران همکاری داره

بهران نوشته این روغن مطابق با روغن mb هست - یعنی مثلا این معادل فلان روغنه که بنز توصیه کرده که صد البته اینجوری نیست و فقط یه احمق برای بنز از روغن ایرانی استفاده می کنه

روغن های بهران نهایتا برای همین ماشین های ایرانی قابل استفاده هست نه برای بنز و بی ام و

محمود 1399/06/08 ساعت 14:57

خدا خیرت بده ممنون از اطلاع رسانی ولی وقتی میری تعویض روغنی میگن ما همه روغن هامون رو از شرکت میگیریم مثلا روغن کانادا وجالب اینکه میگن بازرس هم بطور اتفاقی میاد وروغن هارو چک میکنه که تقلبی نباشه این وسط یا بازرس محترم تقلبی ویا ناکارامده یا روغن واقعا اصله در اخر هم اگه ممکنه روغنهای لااقل مفید واصل رو معرفی کنید تا مردم گول نخورن همین روغنهای داخلی مثل پیشتاز وبهران وغیره هم متاسفانه تقلبیش زیاده که تو کارگاههای غیر استاندارد پر میشه ویک نمونه ش هم چند روز پیش که مامورا تو شهریار کشف کردن شما بگین مردم به چی اعتماد کنن

وقتی یک برند از اساس تقلبی باشه بازرس چی کار می خواهد بکنه

بازرس تاریخ تولید رو چک می کنه و اینکه روغن پلمپ باشه - نه اینکه بیاد بررسی کنه که کانادا لوبریفینت اصلا در کانادا وجود نداره که بخاد اصل باشه یا تقلبی

روغن های این شرکت به صورت شرکتی و تقلبی تولید می شوند و از نظر سیستم ایران ، این روغن اصلی حساب می شه !!!! چون توسط یک شرکت جعلی و به نام کانادا داره تولید میشه نه در یک زیر پله - ترنول مالی این شرکت شاید سالانه صد ها و بلکه هزاران میلیارد باشه و چنین شرکتی قطعا متعلق به یک شخص نیست و بنده را هم تهدید کردن که من هم با تهدید به افشای این تقلب در روزنامه های کشور صداشون رو بند آوردم


"یا بازرس محترم تقلبی ویا ناکارامده یا روغن واقعا اصله" با این حرف نشون میدید که آدم نفهمی هستید - من نوشتم این برند اصلا در کانادا هم وجود نداره که اینا بخان تحت لیسانس اون تولید کنند !!!! عجب خری هستی واقعا

سید رضا 1399/05/12 ساعت 23:42

خدا خیرت بده واقعا دست خوش بخاطر این سایت خوب... مردم بخونن درس بگیرن اینقدر زود فریب این لجن بازار نشن

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
من مدیر فروش شرکت وایت ستار گلوبال هستم نماینده انحصاری برند روغن موتور یورولوب المان که در شهر میشلن المان تولیدمیشود و مستقیما به ایران ارسال میشود
خوشحال میشم که سایت https://www.eurolub.com/ v رو هم مطالعه و بررسی بفرمایید و اگر راهنمایی و پیشنهادی دارین استفاده کنیم ،ما از شهریور 99 اولین پارت محصولاتمون در ایران توزیع خواهد شد
ممنون

سلام وارد کردید یا ساختید ؟

به نظر میرسه این روغن ، کلا ساخته و پرداخته خودتون هست - از سایت گرفته تا محصولات و ...

یه روزی پته همتون میریزه رو آب و اون روز چه شود

سلام دوست عزیز واقعا ممنونم از راهنماییتون وخیلی استفاده کردیم دستت درد نکنه
اگه برای رغن ترمز هم نظری دارید و تو اون روغنها هم که قطعا تقلبی داره و اسم اونها را هم بگید ممنون میشم.

خیالتون راحت باشه اکثر محصولاتی که استفاده می کنید تقلبیه
خیلی دنبال اصلش نگردید

اگر تحریم ها کم شود ممکنه باز هم جنس اصلی وارد بازار بشه ولی فعلا هر چی هست تقلبیه

مهران 1399/01/14 ساعت 17:05

بدبختی اینه که این شرکت تقلبی کانادایی تقریبا در همه جای ایران نمایندگی داره، فقط سه تا اتوسرویس تو لاهیجان داره لامصب

چون سودشون به واسطه اسم خارجی خیلی زیاده - روغن فله را از پالایشگاه می خرند و داخل قوطی های کانادا لوبریفینت میریزند و حدود 5 برابر قیمت واقعی اش می فروشند

وقتی چنین سود گذافی در یک صنعت وجود داشته باشه و نظارت هم نباشه و ناظر هم با تولید کننده دستش تو یه کاسه باشه توقعی جز این نمیره

تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم نباید به هیچ عنوان از این محصولات استفاده کنیم و تا می تونیم روشن گری کنیم تا به خاطر جهل و حماقت عموم مردم ایران ، یک عده نتوانند ثروت کشور را به تاراج ببرند

حامد 1399/01/14 ساعت 12:32

همش که تقلبی شد پس چی بریزیم ؟

سلام بله دوست عزیز درست متوجه شدید بازار روغن موتور ایران کاملا در انحصار برند های تقلبی است چون بالاترین مقامات کشور در پتروشیمی ها سهم دارند

هر از چندی یکی از پسران یا داماد های وزرا را دستگیر می کنند و فقط گوشه ای از فساد آنها علنی می شود

در چنین شرایطی روغن اصلی معلومه گیر نمیاد یا خیلی کم گیر میاد

در مقاله روغن موتور های اصلی می توانید نمونه های اصلی را بیابید

پدرام 1398/12/22 ساعت 16:53

اما خیلی از اینها می تونن قاچاق بیان تو و اگه قاچاق بیاد نشون دهنده قلابی بودنشون نیست

حتی یک لیترش رو نمیارن - کدوم احمقی تا وقتی سیگار و مشروب هست میره روغن به این سنگینی قاچاق کنه ؟

خوب وقتی هیچ نظارتی نیست و می تونه راحت قوطی های برند های معروف را بخره و داخل یک سوله همه را پر کنه - مگه خره بره روغن از خارج بیاره ؟؟؟؟!!!

کیارش 1398/12/19 ساعت 15:48

با سلام. دوستان من 206 تیپ 2 دارم و عاشق ماشینم هستم. رو‌غن موتور کاسترول میریزم همیشه. و روغن خوبیه به نظرم. میخوام بدونم بهترین روغنی که تویه بازار هست برای این ماشین چه مارکی هست با چه درجه گرانروی. ممنونم.

10w40

بهروز 1398/12/09 ساعت 20:01

به هیچ چیز دیگه نمیشه اعتماد کرد . البته از
اول هم مشخص بوده که کاسترول از انگلستان نمی امده بلکه در قشم تولید میشه.

سلام در ابتدای ورود به ایران کیفیت خوبی داشت و تحت لیسانس بود ولی با اوج گرفتن تحریم ها دیگه کیفیت قبل را نداشت و بعدا کم کم به جای روغن پایه از روغن تصفیه استفاده می کردن

وقتی برند برای خودشون نیست و کمپانی مادر هم از ایران رفته چه دلیلی داره بخواهند برای حفظ اعتبار کمپانی کاسترول روغن پایه با کیفیت بریزن توش - 99 درصد مشتری ها میگن روغن روغنه دیگه

Reza 1398/12/05 ساعت 18:50

یعنی روغن های کاسترولی که تو خیلی از نمایندگی های رسمی تو ماشینا ریخته میشه تقلبیه؟؟؟؟؟

معلومه که تقلبیه - در خبر ها هم هست - کاسترول و توتال خیلی سال پیش از ایران رفتن و دیگه برنگشتن

محمد 1398/12/02 ساعت 23:07

با سلام ، به قول نویسنده عزیز این روغن موتورهای ایرانی که با حروف لاتین جذابتر کردن تبدیل به یه بستر واسه متقلبین که میان تقلبی همین روغنها رو در زیر زمینها درست میکنن و میشه قوز بالا قوز ، به نظرم اگه مخوایین استرس روغن تقلبی رو نداشته باشین اولا از عمده فروشهای معتبر خودتون روغن رو بخرین و بدین واستون عوض کنن ضمنا بالاسر تعویض روغنی هم حضور داشته باشین ،و ازمحصولات ایرانول ، بهران ، پارس ، سپاهان خرید کنید ، اگه اینا رو که گفتم رعایت کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد ، با تشکر

سلام دقیقا
چون نهاد های نظارتی عملا کار خاصی نمی کنن و هیج وقت نمیان نمونه های روغن موجود را تست بگیرن و اگر هم ثابت بشه روغن تقلبی بوده طرف زیر بار نمیره و میگه من خبر نداشتم از کسی که خریدم تقلب کرده - به اونم بگی میگه شرکت برای من تقلبی فرستاده - در ضمن در صورت اثبات هم مجازات انقدر کم و ناچیز هست که بازم صرف می کنه طرف تقلب کنه

لذا هیچ وقت از بالای سر ماشینتون تکون نخورید - اگر طرف به بهانه باز کردن پلمپ رفت اون پشتا و بعد با یه قوطی روغن دیگر برگشت اصلا رو در وایسی نکنید و بگید پلمپ را جلوی خودم باز کن

هادی 1398/05/02 ساعت 13:28

دوست عزیز مطالب پر سود و زیبایی بود و واقعا لذت بردم
ولی شما که ماشالله تشخیصتون خوبه و دست به نقدتون هم عالی بود، در مقابل این انتقادات به برندهای جعلی ، باید پیشنهاداتی هم بدید که برای منه خواننده جالبتر به نظر بیاد.
مثلا برای خود بنده که ماشینم 206 تیپ 2 هست و تازه سرویس کامل موتور رو انجام دادم ، چه روغنی رو پیشنهاد میدید که بریزم از بین ایرانی ها که واقعا متقلب نباشند
ممنونم از لطفت

سلام در مقالات بعدی به این موضوع پرداخته ایم
از لیست عناوین سایت می توانید بهترین روغن های موجود را هم مشاهده فرمایید

Jamal 1397/11/19 ساعت 16:40

من از روغن موتور کانادا برا 206استفاده کردم واقعا روغن بی کیفتی هست صب استارت میزدم صدای تراکتور میداد...از اطلاع رسانی شما بی نهایت سپاسگزارم
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد