رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

تکنیک های فروش




هیچ وقت به خریدار نگویید بفرمایید چون در اکثر مواقع او چیز خاصی انتخاب نکرده و چیز خاصی را هم مد نظر ندارد و علل حساب آمده تا جنس های شما را برانداز کند
همچنین وقتی جلوی مشتری قد علم میکنید و می گویید بفرمایید 
چیزی مد نظرتون هست ؟ 
میتونم کمکتون کنم  ؟ 
در زبان خریدار یعنی یا بخر یا بورو بیرون !!!

اکثر خریداران هم به محض مواجه با این جمله از مغازه فرار می کنند 

آنها می آیند تا همه محصولات شما را ببینند و لمس کنند و دست آخر یا یکی را انتخاب می کنند یا خیر

پس یادتان باشد  "شما هیچ کمکی نمی توانید به آنها بکنید" !!!!!


تنها جمله ای که به خریدار می توانید بگویید این است که خیلی خوش آمدید
این جمله یعنی شما مهمان ما هستید و مثل مهمان با شما رفتار خواهد شد و اگر چیزی نخریدید باز هم با احترام با شما رفتار خواهد شد
این جمله یعنی بفرمایید همه چیز را از نزدیک مشاهده و بررسی کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین 1396/03/01 ساعت 13:15

مرسی عالی بود

سامان 1395/10/22 ساعت 11:31 http://www.irandream.com

درست مهندس جان ، وافعا همینه ، تو این فروشگاهای مدرن که نمایندگی های برند خارجی هستند هنوز وارد نشده میگن : بفرمایید چطور میتونم کمکتون کنم ؟ فکر میکنن که خیلی دارن درست رفتار میکنن دقیقا برعکس نتیجه میده ادم میخواد زودتر بره بیرون . خوب بزار من اصلا ببینم شما چه کالایی داری بعد لازم بود خودم ازت سوال میکنم .

حالا بعضی ها هم از اونور افتادن : مثلا نمایشگاه کیا موتورز تو ولیعصر که اصلی هست من رفتم ، طرف هر سوالی ازش میکردیم فقط ماشین نمونه رو نشون میداد و میگفت اینه 70 درصد سوالات رو هم با سر جواب میداد نه کلام ......

دقیقا

من اگر سر کیف باشم سر به سرشون میزارم یا حالشونو میگیرم

میگم نه هیچ کمکی نمیتونی بکنی
هر وقت لازم بود صداتون می کنم


نمایندگی های کیا و هیوندای داستان خودشان را دارند من میدانم دلیلش چیست

خانواده گرامی که کیا و هیوندای (اطلس و اسان موتور) را در اختیار دارد قبلا از خود کره مستقیم ماشین وارد می کردند و روی برچسب bandar abbas میخورد
این ماشین ها چون سفارش نماینده رسمی ایران بودند ، همگی با یک آپشن تولید و وارد می شدند
ولی با شدت گرفتن تحریم ها ، این شرکت اکثر ماشین ها را از کشورهای عربی خلیج فارس وارد کرد- فلذا این ماشین ها بر اساس سفارش نماینده آن کشور تولید شده بودند و از نظر آپشن متفاوت هستند - مثلا ماشین های سفارش عربستان معمولا فول ترین نمونه هستند و ماشین های قطر و دوبی و امثالهم از نظر آپشن در سطح پایین تری قرار می گیرند

گرامی ها هم که خودرو ها را هر بار از یک کشور وارد می کنند و به همین خاطر آپشن ها یکسان نیست که فروشنده بخواهد ماشین را دقیقا با همان آپشن تحویل شما دهد به همین خاطر هیچ آپشنی را به زبان و روی قرار داد نمی آورد که پس فردا مشتری مدعی بشود که این آپشن را ندارد

حتی زیر قرار داد هم قید می کنند که ملاک آپشن ها خودروی تحویلی است - یعنی در حقیقت ملاکی وجود ندارد و هر ماشینی دادیم وردار ببر - حرف زیادی هم نزن

مطمئن باشید با رفع تحریم ها دوباره فروشنده های کیا و هیوندای هم با روی خوش تمام آپشن های خودرو را برای شما توضیح می دهند - ولی در شرایط حال حاظر دو تا ماشین کنار هم در یک نمایندگی ممکن است از نظر آپشن کمی متفاوت باشند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد