رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

آمار کیفیت خودروهای خارجی از زبان مصرف کننده ها


کادنزا به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودرو های سال 2014 معرفی شده و حتی باعث شده رتبه کیا بالاتر برود




موسسه JD Power هر ساله کیفیت خودرو ها را پس از مدتی استفاده بررسی می کند. این تحقیق در سال 2014 و با

بررسی 86000 هزار خودرو در 90 روز اول استفاده به دست آمده است
در پایین می توانید تعداد اشکالات را به ازای هر 100 دستگاه خودرو مشاهده کنید:
پورشه 74 اشکال به ازای هر 100 دستگاه
جگوار 87
لکسوس 92
هیوندای 94
و اما تویوتای پر ادعا 105

نیسان 120
مزدا 139
میتسوبیشی 145
فیات 206


بررسی های JD power گواهی است بر این حقیقت که خودروهای ژاپنی آنقدرها هم که مردم عامه ایران فکر می کنند با کیفیت نیستند . به عنوان مثال مزدا یا میتسوبیشی کیفیتشان تقریبا نصف هیوندای و کیا است.
مثلا در حال حاظر کسانی که سانتافه سوار می شوند می توانند مطمئن باشند خودرویی که استفاده می کنند از نظر کیفیت در بالاترین سطح و هم تراز لکسوس قرار دارد. حال آنکه محصولات هیوندای در بازار های جهانی ارزان و اقتصادی محسوب می شوند و لکسوس یک برند لوکس و گران قیمت است.
البته این نکته را در نظر داشته باشید خودروهای ارزان تر همیشه کیفیت پایین تری دارند.مثلا کیفیت اکسنت از النترا پایین تر است و النترا از سوناتا و سوناتا از گرنجور پایین تر است. این امتیاز های منفی مربوط به کل ساخته های برند هیوندای / کیا است و بدین ترتیب اشکالات و امتیاز منفی گرنجور و کادنزا خیلی پایین تر از اعداد ذکر شده است به طوری که کادنزا باعث افزایش رتبه گروه هیوندای / کیا شده است
در پایان باز هم از هوش بازار ایران تعریف می کنم که به حق ، بیشتر خریداران خودروی های لوکس و گران قیمت سراغ کره ای های بازار می روند و اینکه ژآپنی ها در حاشیه بازار ایران قرار گرفته اند چندان هم بیراه نیست. به عنوان مثال کیفیت بالاتر سوناتا نسبت به کمری در همان چند دقیقه اول که با این خودروها مواجه می شوید مشهود است. فاصله کیفیتی کادنزا با آریون که دیگر هیچ جایی برای طرفداری از تویوتا باقی نمی گذارد

Quality scores are determined by the number of problems experienced per 100 vehicles, with lower scores signaling higher quality.

The 2014 Initial Quality Study is based on feedback from more than 86,000 buyers and lessees of new 2014 model year vehicles after 90 days of ownership. The study was conducted from February to May of this year.

Porsche, part of the Volkswagen AG, had 74 problems per 100 vehicles, the top score among brands for the second consecutive year. It was followed by Jaguar (with 87 problems), Lexus (92), Hyundai (94) and Toyota (105).
Fiat (206) added 52 problems per 100 vehicles, and Infiniti (128) had 33 more. Acura (131) tallied 29 more problems than it did a year earlier, and Jeep (146) increased by 28.
Overall, Fiat was the last-place brand, below Jeep. Rounding out the bottom five were Mitsubishi (145), Scion (140) and Mazda (139).

منبع
http://www.autoweek.com/article/20140618/CARNEWS/140619825

نظرات 3 + ارسال نظر
امین 1399/05/24 ساعت 18:33

سلام دوست گرامی
ارجاع شما به مقاله سال ۲۰۱۴ میباشد ،بنظر شما با گذشت ۶ سال این وضعیت چطوره؟

یه سر به سایت jd power بزنید و شرایط امروز را ببینید

همچنان هیوندای و پورشه را چک کردم صدر نشین هستن

تفاوت زیادی با الان ایجاد نشده


بی ام و همچنان پر هزینه و پر درد سر هست - همین امروز یه مقاله بود که هزینه نگهداری خودرو ها رو در ده سال بررسی کرده بود بی ام و با 17 هزار دلار و بنز با 12 هزار دلار اختلاف فاحشی داشتند که نشان می دهد همچنان بی ام و ها بعد از چند سال به مشکلات اساسی برقی می خورند

البته در ایران مشکلات موتوری هم به خاطر توربو بودن به مشکلات برقی اضافه می شود

بنز و بی ام و های توربو خیلی در ایران موتور می سوزونن - چون وقتی توربو دچار مشکل می شه کمتر کسی می تونه تعمیرش کنه و با تعمیر نکردن یا تعمیر غیر اصولی بعد از مدت کوتاهی موتور با مشکلات اساسی تری باز می گردد

حامد 1399/03/04 ساعت 11:34

سلام ولی توی کشورهای عربی حتی عراق ماشین کره ای طرفدار نداره بیشتر آمریکایی و ژاپنی سوار میشن.

خوب چه ربطی به بحث کیفیت داشت ؟
باید دید دلیلشون چیه - مثلا عراقی ها آدم های خیلی فهیمی هستن؟ مردمش از نظر سواد و شعور ده پله از ایرانی ها عقب تر هستن
از چنین مملکتی میشه الگو برداشت ؟

یا مثلا دبی همش لکسوس هست و ماشین های ژاپنی - دلیلش اولا اینکه اونا بهترین و با کیفیت ترین ماشین ها را می خرند - دوما میگن تو گرمای دبی و کیش ماشین کره ای دوام نمی آورد و ماشین های تویوتا و لکسوس برای این آب و هوا ساخته شده اند - یعنی رادیاتور های بزرگ و موتور های خنکی دارند - هر کشوری یه دلیلی داره که چه ماشینی سوار می شوند

نمی دونم اطلاع دارید که در عراق پر است از ماشین های کم کار دبی - یعنی ماشینی که یکی دو سال تو دبی کار می کنه می فروشن به عراق - پس هر ماشینی که تو دبی زیاد باشه تو عراق هم زیاده

در ثانی عراق دست آمریکاست و باز هم طبیعیه دولت عراق برای واردات ماشین امریکایی خیلی تسهیلات فراهم کنه

مثلا در دبی انقدر ماشین امریکایی کمه که فکر می کنید نکنه واردات ماشین امریکایی به دبی ممنوعه !! حالا باید دید واقعا دلیلش چیه - شاید در دبی مردم با امپریالیسم امریکا مخالف هستن - همونطور که میدونید 20 30 سال پیش جنس امریکایی در عربستان به وفور یافت می شد ولی الان تجار عرب به دلیل خصومتی که با اسراییل و امریکا دارن کمتر میرن سراغ اجناس و برند های امریکایی - الان خیلی وقته اجناس و کالاهای مصرفی امریکایی در فروشگاه های عربستان یافت نمی شه ولی اجناس اروپایی زیاده

مهدی فرجی 1393/10/25 ساعت 13:56

سلام جناب مهندس.واقعا از مطالب مفیدتون که در اختیار مردم قرار میدهید بسیار سپاس گذارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد