رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

رسالت من مبارزه با جهل است - وظیفه من روشنگریست

رسالت من بیان حقایق و تمایز حق از باطل ( تمایز درست از غلط ) است - هر آنچه در این وبلاگ نوشته شده برشی هر چند کوچک از حقیقت است

نصب کردن ویندوز در حالتی که سیستم از روی سی دی بوت نمی شود

سلام

در یکی از سایتهای معروف نوشته شده بود که اگر ویندوز ایکس پی توسط سی دی قابل نصب نبود {سیستم بوت نمی شد} چه کاری انجام دهیم و روش های سخت و غیر عملی را توضیح داده بود و به همین دلیل لازم دانستم که این مطلب را برای آن دسته از عزیزانی که به این مشکل برخورد کرده اند بنویسم.

این مسئله فقط میتواند دو دلیل داشته باشد

1: سی دی فقط باید حاوی ویندوز باشد و هیچ برنامه اضافی نداشته باشد و فایلهای ویندوز در سر شاخه قرار داشته باشند{ در شاخه ریخته نشده باشند }

2: نحوه تنظیم Bios که در اینجا به توضیح آن می پردازیم

ممکن است بایوس کامپیوتر شما طوری تنظیم شده باشد که از روی دیسکت راه انداز یا هارد بوت شود و در این صورت باید Bios خود را تنظیم کنید. روش تنظیم بایوس ها با هم فرق می کند و من در اینجا به شرح بایوس های استاندارد و جدید می پردازم و برای روش تنظیمات بقیه بایوس ها درخواست بگذارید.

بعد از اینکه کامپیوتر را روشن کردید چندین بار کلید Delete را فشار دهید تا وارد Setup کامپیوتر شوید سپس گزینه Advanced Bios Features را انتخاب کنید و سپس هر یک از گزینه های زیر را به این صورت تغییر دهید

First Boot Device [ CD ROM ]

Second Boot Device [ Floppy ]

Third Boot Device [ Hdd-0 ]

در این حالت کامپیوتر ابتدا از روی سی دی ویندوز { راه انداز } و اگر نبود از روی دیسکت Bootable راه اندازی می شود و بعد از در آوردن سی دی و یا دیسکت کامپیوتر از روی هارد راه اندازی می شود و برای این که کامپیوتر از روی دیسکت Bootable راه اندازی شود این گزینه ها را به این ترتیب تغییر دهید

First Boot Device [ Floppy ]

Second Boot Device [ CD ROM ]

Third Boot Device [ Hdd-0 ]

این تنظیمات برای مادربردهایی با بایوس Phoenix می باشد که در مادربردهای Giga بیشتر کاربرد دارد ، البته اگر گزینه های Setup شما هم به همین صورت بود با خیال راحت می توانید این تغییرات را اعمال کنید.


روش های فوق برای لبتاپ های ویندوز 8 کاربردی ندارند و برای اطلاعات بیشتر دنبال مقالاتی بگردید که در مورد ویندوز 8 باشند. روش بوت در ویندوز 8 به گونه دیگری است

نظرات 74 + ارسال نظر
تینا 1395/01/19 ساعت 14:52

منم دقیقا همین مشکل رو داشتم زنگ زدم اِف یک ،کارشناساشون راهنماییم کردن مشکلم حل شد. شمارشون این بود :9099071112

hadi 1394/10/23 ساعت 20:53

خیلی خیلی متشکرم

ریان 1394/10/21 ساعت 23:57

سلام خسته نباشین خدا خیرتون بده کامپیوترم بالا نمیومد این مطلبو ک دیدم درست شد ممنونمممممم

ho30 1394/10/07 ساعت 05:58

سلام,واقعا از جوابهاتون ممنونم,مخصوصا اینکه یک جواب رو 150 بار تکرار کردین و باز سوال شد(USB)

arazm 1394/09/15 ساعت 10:37

سلام
اول تشکر بابت راهنمایی های خوبتون
من میخوام ویندوز 8.1 رو لب تاپم نصب کنم ( البته الانم همون روش نصبه ) وارد تنضیمات بایوس میشم و کارایی که گفتید رو انجام میدم ولی بعد از زدن f10 و یس دوباره ویندوز بالا میاد و وارد ستاپ دی وی دی نمیشه اگه ممکنه راهنمایی کنید...

برای بوت ویندوز 8 و 8.1 و 10 باید از داخل خود ویندوز این کار را انجام دهید
یعنی یک گزینه هست که می زنید و سپس ریستارت میشه و وارد اون تنظیمات safe mode مانند میشید

در اینترنت نحوه بوت یا سیف مود ویندوز 8 را سرچ کنید

ارش 1394/09/11 ساعت 19:59

با سلام و خسته نباشید من در حال نصب ویندوز7هستم و بوت رو هم اول رو dvd و دوم رو هارد گذاشتم ولی بعد ریستارت شدن سیستم و زدن کلید f8 که تنظیم بوت رو روی دی وی دی میزارم صفحه مشکی میاد که خط چشمک زن داره ولی پیغام کلیدی رو فشار بدید نمیاد و طبیعتآ بعد از چندین ثانیه از روی هارد میاد بالا حالا:وفتی که وارد سیستم میشم و میرم رو دی وی دی که سی دی ویندوز رو درونش گذاشتم رو میزنم که بازشه پوشه خالی بدون هیچ فایلی نشون میده ولی بقیه سی دی هارو نه تمام محتویات رو نشون میده حتی اومدم وزندوز شت رو نصب کنم دیدم اون هم همینطوره یعنی کامپیوتر کلا با سی دی نصب ویندوز مشگل داره وبالا نمیاره دوستانی که میدونند مشگل از کجاست لطفا راهنمایی کنند اینم ادرس ایمیلمbombomian2@gmail.com درضمن از دوستانی که راهنمایی مفید داشته باشند پذیرایی هم به عمل میاد.

این آقا شام هم میده هر کی میتونه کمکش کنه

علی 1394/08/28 ساعت 00:04

سلام.داداش من یه هارد اتا دارم با یه هارد ساتا هردوی اینارو وصل کردم ولی میخوا ویندوزی که تو ساتا هست بالا بیاد ولی اتا بالا میاد ویندوز اتا رو پاک کردم حالا مینویسه سیستم عامل نداره چی کار کنم با ساتا بالا بیاد. خدا یا میشه یکی به سوال من جواب بده.

با سلام
هار های ATA یک جامپر دارند که اگر بخواهید به عنوان اولین باشد باید جامپر آن را به Master تغییر دهید و اگر سی دی رام یا وسیله دیگری هم با همان کابل وصل است آن را slave قرار دهید
البته پیشنهاد من این است که از هر کابل ATA فقط برای یک وسیله استفاده کنید
همانطور که می دانید اکثر کابل های ATA دارای سه سر می باشند که یکی به مادربرد وصل می شود و دوتای دیگه هم به device هایی مثل هارد و سی دی رام وصل می شوند
شما باید یک سر را به مادربرد بزنید و سر دیگر را هم مستقیم به هارد وصل کنید - (سر وسطی آزاد باشد)

در مورد سوال شما اولین کاری که باید انجام دهید این است که از داخل لیست بوت مادربرد ، هارد دیسکی که ساتا است را انتخاب کنید (از روی مارک یا حجمش می توانید متوجه شوید کدام ساتا است)

دومین کار این است که هارد را روی slave قرار دهید و اگر باز هم درست نشد کابل های هارد را از سیستم جدا کنید و فقط هارد ساتا وصل باشد
در تنظیمات مادربرد هم اولین وسیله را هارد ساتا قرار دهید

موفق باشید

لیلا 1394/08/21 ساعت 14:41

سلام من ویندوز رو که می خوام عوض کنم تا نصفه نصب میشه ارور میده که یه فایلی خراب شده یا گم شده و اینه که ویندوز عوض نمیشه چی کار باید بکنم ممنون میشم کمکم کنید

با سلام
به احتمال زیاد آن قسمت از سی دی خش دارد یا اینکه سی دی رام لنز ضعیفی دارد و نمی تواند بعضی از فایل ها را بخواند

با یک سی دی دیگر کار را ادامه دهید

وحید 1394/08/18 ساعت 14:48

سلام خسته نباشید ، من کامپیترمو ک روشن میکنم پاورش صدای خیلی زیادی میده شبیه وقتایی ک یه cd رو میخواد بخونه ولی صداش زیاده ممنون میشم اگه راهنماییم کنیین

هیچ ربطی به مطلب نداره ولی جواب می دهم

باید با یک سرنگ یک مقدار روغن وسط فن پاور یا پردازنده یا هر فن دیگری که صدا می دهد تزریق کنید (منظورم زیر برچسب فن است - زیر این برچسب بلبرینگ فن قرار دارد و روغنش که خشک می شود صدا می دهد) و سپس اگر توانستید یک چسب شیشه ای روی محل سوزن بزنید که روغن بیرون نریزد

تقریبا تمام کاربرهای آماتور با صدای فن درگیر هستند در صورتی که با یک ذره روغن حل می شود

بهروز 1394/08/04 ساعت 00:37

عالی بود ممنون

Reyhane 1394/07/30 ساعت 16:47

سلام.وقتی سی دی ویندوز رو میذاذم و ری استارت میکنم مینویسه press any key to boot from cd or dvd اما هر دکمه ای رو که میزنم هیچ تاثیری نداره و ویندوز از روی سی دی بالا‌نمیاد ! سیستمم لپ تاپ با ویندوز 8.1

اگر صفحه کلیدتان USB است این مشکل وجود دارد
باید از صفحه کلید PS2 استفاده کنید

احمد 1394/07/05 ساعت 21:17

سلام دستت درد نکنه خیلی استفاده بردم

فرهاد 1394/07/04 ساعت 15:53

سلام از اطلاعات مفید تون واقعا مچکرم

کورش 1394/06/15 ساعت 01:20 http://koshtyshushtar.com

سلام فقط می تونم بگم خدا حافظتون باشه خیر ببینید . دستتون درد نکنه

محبوبه 1394/06/11 ساعت 12:31

دوست عزیز واقعا تشکر میکنم از راهنمایی هات.
خیلی گشتم تا مشکل سیستم رو پیدا کنم که چرا بوت نمیشه و بالاخره تو کامنت ها جوابمو پیدا کردم...... F12 !!!!!!

فرزاد 1394/05/25 ساعت 11:18

با عرض سلام
وقتی عبارت Press Any Key for Boot From cd در نصب ویندوز میاد
هیچکدوم از دکمه های کیبورد کار نمیکنه تا نصب ویندوز رو انجام بدم
ایراد از چیست لطفا جواب بدین

سیستم شما چی است؟
لبتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ؟
اگر pc دارید به احتمال زیاد مشکل از صفحه کلید usb است و باید یک صفحه کلید ps2 تهیه کنید

میناسیان 1394/05/13 ساعت 03:23

سلام
ممنون بابت زحماتتون و حوصله ای که برای پاسخ دادن به خرج میدین
مشکل بنده اینه که وقتی وینوز نصب میکنم بعد از فرمت کردن درایو ویندوز مرحله ی نصب ویندوز انجام میشه ولی به یکباره یه پیغام میاد که ظاهرا میگه که ادامه نصب ویندوز ممکن نیست
ضمنا هاردم رو به سیستم دیگه هم که میزنم درایو ویندوزم (C) رو بالا نمیاره ولی بقیه درایوامو بالا میاره
ویندوزم سون بودش و روی سیستمم هم فقط از یه ویندوز استفاده میکردم

به دلیل فرمت ناقص درایو سی به مشکل خورده اید و بهتر است ویندوز را روی درایو D نصب کنید تا مشکل حل شود - بعدا از داخل خود ویندوز درایو c را فرمت کنید و دفعه بعد ویندوز را روی درایو نصب کنید

مثلا در نصب ویندوز XP بعد از فرمت درایو c اگر مراحل نصب کامل نشود و سیستم را بوت کنید متوجه می شوید که یا درایو c دست نخورده باقی مانده و یا فرمت آن مشکل دارد و نمی توانید وارد درایو شوید و این از اشکالات و عجایب مراحل نصب ویندوز است چون طبیعتا باید بعد از فرمت ، درایو c فرمت شده باشد و ربطی به مراحل دیگر نصب نداشته باشد که ظاهرا اینگونه نیست

vsg 1394/05/03 ساعت 23:43

با سلام
ویندوز من xp و نرم افزار دیپ فریز روش نصب بوده الان پسوردشو فراموش کردم از safe modeهم که رفتم پاکش کنم جواب نداد
میشه کاریش کرد یا نه؟

بله
سی دی ویندوز 98 را بگذارید و داس را بالا بیاورید و با داس درایو ویندوز را فرمت کنید

یا اینکه سی دی ویندوز اکس پی را بگذارید و از اول شروع به نصب کنید

safe mode برای چی رفتی؟؟؟
safe mode برای زمانی هست که ویندوز با یک مشکل از ناحیه plugin ها و یا درایور ها و یا برنامه های جانبی روبه رو است و خود ویندوز سالم است
deep freeze داخل هسته سیستم عامل می شینه و به نوعی به جزئی از خود ویندوز تبدیل میشه

با سلام
از اونجایی که سیستم من ضعیفه خواستم ویندوزxpرا به جای ویندوز سون نصب کنم وقتی که درایو سی رو پاک کردم و ویندوز سون حذف شد enterو زدم و بعد شروع به نصب ویندوز xpکرد اما حواسم نبود و سی دی رو در آوردم حالا هر کار میکنم بتونم ویندوز را نصب کنم نمیشه و ارور میده میگهEROR BOOT CD تنظیمات بایوس سیستم من هم درسته لطفا راهنمایی کنید ممنون

دوباره و از اول اقدام به نصب ویندوز بکنید

reza 1394/04/24 ساعت 17:27 http://amin-rostami.ir

سلام.داداش یه کمکى ازت میخواستم.
میخوام ویندوز سون نصب کنم بعد هر کارى میکنم نمیشه. وقتى تنظیمات بوت رو انجام میدم و سیوش میکنم وارد اون صفحه میشه که میگه یه دکمه رو بزنید تا از طریق سى دى بوت بشه.اما اونجا هر دکمه اى رو که میزنم عمل نمیکنه و وارد صفحه start windows میشه و بعد از تموم شدن ثانیه شمار وارد ویندوز میشه.
این تنظیماتى هست که من رو بوت انجام میدم.
http://s6.picofile.com/file/82002010...715_144006.jpg
الان شیش هفت ساعته که رو سیستم نشستم اما اصلا نمیشه کارى کرد.این تنظیماتى که تو این پست گفتى رو هم انجام دادم اما انگار نه انگار تا میرسه به اونجا هر دکمه اى رو میزنم عمل نمیکنه و وارد start windows میشه دیگه موندم چیکار کنم.

با سلام
نگفتید که pc دارید یا لبتاپ

اگه صفحه کلیدتان usb باشد این مشکل پیش می آید از یک صفحه کلید PS2 استفاده کنید.
بعضی از صفحه کلید ها از صفحه کلید usb در محیط داس پشتیبانی نمی کنند

بهزاد 1394/04/24 ساعت 08:59

دوست عزیز،
نصب ویندوز 8 و 8.1 و ویندوز 10 همانند سایر ویندوزها به صورت دی وی دی بوتیبل امکان پذیر است و نصب آنها حتی ساده تر از xp و 7 هستش.
یعنی نیازی نیست که حتما از داخل ویندوز اقدام به نصب اونها کرد!
کافی است dvd آنها را درون درایور گذاشته و سیستم خود را با آن بوت کنید. به همین راحتی!

ممنون از اطلاعاتتون
ولی مگه ویندوز اکس پی را از داخل خود ویندوز نصب می کردند؟
اصلا اگه سیستم ویروس داشته باشه حتما باید از داخل داس ویندوز را نصب کرد(یعنی باسی دی قابل بوت) که ویروسهای روی رجیستری و درایو سی از بین بروند

عیسی 1394/03/02 ساعت 00:53

با درود.
داداش اول از همه بخاطر زحماتت تشکر وقدر دانی مینمایم وبعد من چند روز بود که نمیتونستم ویندوز نصب نمایم خیلی عصابم را خراب
کرده بود تا اینکه اتفاقی اومدم اینجا داشتم میخوندم تا یه لحظه چشمم افتاد به اون کلمه ایی که جواب یه نفر بود که دقیقا همین بود
(همه واکثرا تواین اشتباه میکنن usb و وایرلس دیگه بقیه را نخوندم
یادم افتاد که من بیسیمی استفاده میکنم (کیبرد وموس) خلاصه خیلی ممنون که واقعا راهنمایی بجایی بود. همیشه موفق وپیروز باشی همیشه شادی سراغت بیاد.

ممنون
هدف من فقط اطلاع رسانی است و واقعا خوشحال می شم وقتی مشکل کسی رو حل می کنم

مجتبی 1394/02/22 ساعت 14:13

سلام مراحلی رو که گفتید رفتم ولی متاسفانه تمامی ستاپ من به صورت نوشته کم رنگ در اومده و نمی شه رو گزینه مورد نظر برم لطفا در این زمینه کمکم کنید هرچه زودتر ممنونتون می شم

برای رفع این مشکل باید ابتدا پسورد ست آپ را حذف کنید و دوباره کامپیوتر را ریست کنید تا مشکل حل شود

ali 1394/02/13 ساعت 23:15

با سلام. من یه لب تاپ سونی وایو دارم. دیروز هنگ کرد منم با دکمه خاموشش کردم. دوباره که روشن می کنم چند تا پیغام میده مثل safe mod و start windows normally. هر کدومو می زنم صفحه آبی میشه مینویسه
a problem detected and windows has been shut down to pre ent....
بعد میگه رست کن یا سخت افزار یا نرم افزاری جدیدی نصب کردی جداش کن.
خاموش می کنم روشن می کنم باز همون داستان. خواستم ویندوز رو عوض کنم بوت شد تا مرحله ست آپ هم رفتم ست آپ رو که می زنم همین جوری میمونه با علامت انتظار و winwondows is starting set up...
سی دی ویندوز 7 رو عوض کردم باز همون داستان. ممنون می شم کمک کنین.

حتما درایو ویندوز را فرمت کنید

در موارد بسیاری مشاهده می کنم که افراد آماتور بدون فرمت کردن درایو ویندوز ، ویندوز جدید را روی ویندوز قبلی نصب می کنند که در این صورت ویروس ها پاک نمی شوند.

90 درصد خرابی ویندوز هم از ویروس ها است وگرنه ویندوز که به خودی خود سالها دوام خواهد داشت.

فرشید 1394/02/11 ساعت 18:03

سلام من هر کاری میکنم نمیتونم ویندوز را نصب کنم ویندوز قبلی من 8 است حالا میخوام 8.1 نصب کنم همه مراحل را میرم وینودوز قبلی دوباره بالا میاد از دیشب دیگه خسته شدم میشه راهنمایی کنید .ممنون.

در ویندوز 8 از داخل خود ویندوز باید برید به مراحل نصب
برای این کار آموزش های نصب ویندوز 8 را بخوانید

ویندوز 8 مراحل داس نداره که سی دی بزارید و قبل از اینکه ویندوز بالا بیاد بتونید وارد قسمت های زیر سیستمی بشید

reza0098mrm 1393/12/07 ساعت 04:12

سلام جناب خسته نباشید.
یه سوال داشتم.
اول بگم که من لپ تاپ دل دارم ولی چند وقت پیش به خاطر مشکلی مانیتور خود لپ تاپ سوخت و من الان دارم از یک مانیتور خارجی اسنفاده میکنم.تا موقی که مانیتور خود لپ تاپ سالم بود مشکلی برای نصب ویندوز نداشتم ولی حالا که دارم از یه مانیتور دیگه استفاده میکنم وقتی ویندوز رو رسیتارت میکنم هیچ صفحه ای روی این مانیتور نشون نمیده فقط موقعی که دسکتاپ بالا میاد صفخه رو نشون میده واسه همین من اصلا مورد های setup و option رو هنگام ریستارت نمیبینم که گزینه ی بوت رو انتخاب کنم.
به نظر شما چه کنم که این مورد ها روی مانیتور خارجی هم نشون داده بشه.
WINDOWS 8
LAP TOP DELL INSPIRON 5110
مرسی به خاطر زحماتتون!

سلام
بله این موضوع طبیعی است چون درگاه HDMI بعد از بالا آمدن ویندوز فعال می شود.ولی شاید اگر در حین بوت کلید FN را با یکی از F ها که وظیفه اش سوئیچ بین مانیتور ها است بزنید تصویر به مانیتور خارجی هم برسد

وفا 1393/11/25 ساعت 13:49

با سلام ممنون از این سایت کاربردیتون
من میخوام واسه کاپیوترم xp نصب کنم ولی در مرحله اخر که میرسه پیغام میده
البته mb من asus با LGA 1150 HAZVEL هست 10 مدل ایکس پی عوض کردم نشد که نشد ام ویندوز 7 نصب میشه با توجه به اینکه بنده یکی از پر طرفدار ترین ویندوز XP هستم حل چکار کنم
ACHI که همان SATA ID مشکل رو حل میکنه .

من هم علاقه خاصی به xp دارم و هنوز هم از اکس پی استفاده می کنم.من خودم ویندزو 8 را ویندوز نمی دانم چون از اساس با ساختار ویندوز در تضاد است و باید اسمش را چیز دیگری می گذاشتند.

ولی باید بدانید سیستم هایی که پردازنده آنها i3 i5 i7 می باشد با ویندوز اکس پی مشکل دارند و هارد را شناسایی نمی کنند.
همچنین این پردازنده ها با ویندوز 7 همخانی بیشتری دارند به همین خاطر شما باید به زور هم شده قید ایکس پی را بزنید و 7 نصب کنید.
البته بعضی از ویندوز های ایکس پی مشکل ساتا را حل کرده اند که روی پک آنها نوشته شده است ولی نمی دانم این ویندوز ها از طرف خود ماکروسافت است یا هکر ها آن را تغییر داده اند و اصلاح کرده اند
از فروشنده بپرسید که کدام ویندوز xp روی سیستم های core i3 i5 i7 نصب می شود تا راهنماییتان کند

حید 1393/11/22 ساعت 17:00

سلام فقط میخواستم ازتون تشکر کنم گل:

محمدم 1393/11/21 ساعت 14:44

سلام
واقعا جای قدر دانی از شما هست که از سال 91 تا الان 93داری به سوالات و مشکلات مردم جواب میدی امیدوارم 100سال زندگی کنی
در ضمن من سیستم مشکل پیدا کرده نمی دونم از سی دی رام و دیویدی رام هست یا از وین(اکس پی 32 بیتی) وقتی میرم توی مای کامپیوتر اصلا ایکن اینها(سی دی و دی وی دی رام) نیستش
می خواستم راهنمایی کنید که آیا راهی برای حل این مشکل هست یا خیر؟ راستی من توی بعضی سایتها مقالاتی با این عنوان (ناپدید شدن سی دی رام )را خوندم ولی فایده نداشت چون آدرسی که اونا میدن را من رفتم میگن یک قسمتی(UpperFilters.bak و یاLowerFilters ) را باید پاک کنی که داخل کامپیوتر من نیست
شرمنده که سرت را درد آوردم فقط من موندم الان چطور وین را عوض کنم

سلام دوست عزیز
بنده از سال 85 86 مشغول جواب دهی دوستان هستم

اگر مشکل نرم افزاری و به احتمال زیاد از جانب ویروس ها باشد مشکلی برای نصب ویندوز نخواهید داشت چون مراجل نصب ویندوز اکس پی از روی داس و به صورت bootable می باشد.یعنی سی دی نصب ویندوز خودش قابلیت راه اندازی کامل سیستم را با تمام سخت افزار ها را دارد و نیازی به ویندوز قعلی شما ندارد.

پناهی 1393/11/16 ساعت 19:55

با سلام و تشکر و عرض خسته نباشید به خاطر مطالب مفیدتان . برای نویسنده آرزوی عاقبت بخیری دارم .

عرفان 1393/10/25 ساعت 19:19

سلام من یه لپتاپ اچ پی dv7دارم دوتا ویندوز xp , 7روش نصب کردم قبلا مشکلی نداشت ولی وقتی درایور گرافیک رو روی xp نصب کردم لوگوی xpمیاد ولی بعدش صفحه سیاه میشه تصویر نمیاد اطلاعاتم رو رو ویندوز لازم دارم نمیتونم دوباره نصب کنم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم درایور گرافیک رو ان اینستال کنم و آیا از داخل ویندوز 7میتونم توی درایو c درایور گرافیک رو غیر فعال کنم یا نه ممنونم

هیچ کاری نمی توانید بکنید جز اینکه در حالت safe mode ویندوز را بالا بیاورید (بعد از روشن کردن کامپیوتر مدام f8 را بزنید تا گزینه safe mode ظاهر شود. سپس اگر سیستم بالا امد درایور آن را پاک کنید.)

در مورد اطلاعات هم هیچ مشکلی نیست.ویندوز 7 را بالا بیاورید و سپس وارد درایو ویندوز اکس پی شوید و هر فایلی که نیاز دارید بردارید

بهزاد 1393/10/15 ساعت 23:58

سلام خسته نباشید من یه دی وی دی ویندوز 7 از شرکت گردو گرفتم اما از قسمت بوت نصب نمیشه ولی وقتی سیستم بالا میاد میتونم نصبش کنم ولی اینطور دوتا ویندوز نصب میشه یعنی ویندوز قبلیم پاک نمیشه.
بایوسشم درسته چون هر دی وی دی ویندوزی غیر از این درست اجرا میشه ولی این نه.
میخواستم بدونم راهی هست بتونم از بوت نصبش کنم
ممنون

سی دی های ویندوز گردو اکثر غیر استاندارد و دستکاری شده اند به طوری که در یک دی وی دی به غیر از ویندوز صد ها برنامه دیگر هم وجود دارد.یا در یک دی وی دی چندین نسخه از ویندوز قرار دارد که این امر مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
پیشنهاد می کنم اصلا ویندوز های به شدت دستکاری شده گردو را نصب نکنید و همیشه دی وی دی را بخرید که فقط یک ویندوز آن هم بدون کوچکترین تغییر روی آن قرار دارد.

بهنام 1393/10/14 ساعت 15:47

با سلام و خسته نباشید
من سی دی رام ندارم میخواستم ببینم میتونم با هارد ساتا که روی کامپیوتر نصب هست و دارم ازش استفاده میکنم
ویندوز اکس پی نصب کنم الان هم اکس پی روش نصب میخوام عوضش کنم
قبلا که سی دی رام داشتم میتونستم عوضش کنم اما الان ندارم میخوام هارد ساتا روبوت قرار بدم راهنمایی کنید

سی دی رام بخر
وقت خودتو برای 60 70 هزار تومان انقدر هدر نده

roya 1393/09/26 ساعت 19:58

سلام و عرض ادب

من وقتی وارد بایوس و سپس بوت سیستم میشم این گزینه هارو ندارم:First Boot Device [ CD ROM ]
Second Boot Device [ Floppy ]
Third Boot Device [ Hdd-0 ]
بجاش گزینه های:sata odd
sata hdd
network bootدارم
باید چطوری تنظیم کنم؟

hdd که همان هارد است.
odd هم که سی دی رام است.
network boot را هم که اصلا کاری نداریم

پس بگذارید اول روی odd و بعد روی hdd

گزینه floppy هم در اکثر بایوس ها حذف شده چون دیگه به هیچ دردی نمی خوره.البته از اولش هم به درد نمی خورد

سلام من به تازگی ویندوز لبتابمو عوض کردم و وقتی restsrtکردم گزینه alt del
BOOTMGR is missing prees ctrl
انین گزینه رو زدم دیگه ویندوز بالا نیامد لطفا کمک کنید

فایل یا فایلهای بوت پریده و باید دوباره ویندوز نصب کنید

marin 1393/09/25 ساعت 08:37

با سلام و عرض تشکر برای در اختیار گذاشتن اطلاعاتتون با دیگران

کامپیوتری دارم با این مشخصات
Asus M5A78L-M/USB3 Motherboard
AMD FX-4170 Four Core Bulldozer 4.30GHz CPU
1TB Hard Drive, 8GB DDR3 Memory
WIFI, HDMI 1080p, USB 3.0, Blue LED Case
AMD Radeon R7 240 DDR3 2GB Graphics Card
هنگام اینستال کردن ویندوزهای 64 بیتی مشکلی ندارم
اما زمانی که ویندوز سون 32 بیتی را میخواهم اینستال کنم
مرحله اول را کامل انجام میده اما بعد از ری استارت ایرور میده
و به مرحله بعد نمیره. ممنون میشم اگه راهنمایی نمایید

سلام
نیازی به نصب ویندوز 32 بیتی نیست چون شما روی ویندوز 64 بیتی می توانید برنامه های 64 و 32 بیتی نصب کنید.
اگر اسرار به نصب ویندوز 32 بیتی دارید رم سیستم را به 4 گیگ کاهش دهید به احتمال زیاد مشکل حل می شود.
اگر مشکل حل شد بدانید در مادربردهای استاندارد و درست حسابی مثل گیگا این مشکل وجود ندارد و سیستم به صورت خودکار فقط حدود 3.8 گیگ رم را آدرس دهی می کند و بقیه رم بلا استفاده می ماند ولی در مادربردهای غیر استاندارد و پر دردسر ایسوس از این دست اشکلات زیاد یافت می شود

lمهلا 1393/09/14 ساعت 12:24

سلام
سیستم من دیگه بالا نیومد و پیغام میداد که باید ویندوز تعمیر بشه تنظیمات بایاس رو انجام دادم ویندوز SP3 رو گذاشتم از روی سی دی بالا اومد فایل ها رو هم لود کرد موقع start ویندوز این پیغامو داد :
Aproblem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
Check for viruses on your computer remove any newly installed hard drives or hard controllers
Run chkdsk / F to check for hard drive corruption

دوست عزیز حتما باید در مراحل نصب ویندوز درایو c را فرمت کنید و نصب ویندوز جدید روی ویندوز قبلی کاری کاملا اشتباه است.
برای رفع مشکل دوباره اقدام به نصب ویندوز کنید و این بار درایو سی را در همان مراحل نصب فرمت کنید.

رهگذر 1393/08/28 ساعت 18:00

سلام ؛خدا خیرتون بده
چنتا سایت رفتم چنتا فیلم دانلود کردم راه حل هرکدوم رو انجام دادم بوت کامپیوتر درست نشد اما راه حلی که شما گفتید عمل کرد و درست شد.
ممنون از لطفتون

معین 1393/08/26 ساعت 17:46

با سلام من سیستمم ویندروز 7 نصبه .اما حالا که میخوام ویندوز اکس پی نصب کنم .بعد تنظیم بوت و گذزاندن درخواست گذاشتن cd ویندوز .بعد اون یه صفحه سیاه ظاهر میشه و دیگه خبری از نصب ویندوز نیست.
لازم به ذکر است که در نصب ویندوز سون همچین مشکلی رخ نمیدهد. لطفا کمی جامع تر توضیح دهید

سی پی یو های سری i3 i5 i7 با xp مشکل دارند و در این رده از سی پی یو ها بهتر است همان 7 نصب شود تا دچار دردسر های بعدی نشوید

فندق 1393/08/10 ساعت 19:53

سلام رفیق من یه مدته که تو یه شرکت کامپیوتری از همین کارا می کنم. خیلی چیزا ازت یاد گرفتم مرسی بابت آموزش رایگان و بی منتت.
وقتی مادربرد تاب برمی داره دقیقا چه اتفاقی می افته که بالا نمیاد؟

با سلام
خوشحالم که تونستم به شما و دیگران کمک کنم.

وقتی مادربرد تاب بردارد طبیعتا مدارات آن قطع می شود.مدار های مسی حکم سیم مسی را در دیگر وسایل دیجیتال دارند

فرهاد 1393/08/09 ساعت 02:24

سلام.کامپیوتر من در زمانهای متقاوت به طور ناگهانی ریسیت میشود.با توجه به اینکه فقط به لحاظ قدیمی بودن سیستم ویندوز ایکس پی قابل نصب میباشد و هچنین ظاهرا خازنهای مادربرد ظعیف شده اند آیا مشکل از سخت افزاری یا نرم افزاری است؟

salam
kamelan tozih nadade id ke widows avaz karde id va motmaen hastid eshkal narm afzari hast ya na
چون تقریبا 95 درصد اشکالات کامپیوتر نرم افزاری است و افراد نا وارد معمولا اشکال را در سخت افزار جستجو می کنند که صد البته با صرف هزینه بسیار باز هم مشکلشان حل نمی شود.

در مورد ریست شدن ناگهانی اول چک کنید که دمای سی پی یو چقدر است و ایا به 60 میرسد یا خیر چون در این دما خیلی از کامپیوتر ها ریست می شوند. در این صورت اول فن را باد بگیرید و اگر باز هم دما بالا رفت به احتمال زیاد پیچ های فن پردازنده شل شده است و پردازنده داغ می کند.این مشکل خیلی شایع است.اگر اشکال از دمای پردازنده نبود به احتمال زیاد مشکل از پاور است و پاور ضعیف شده.
همانطور که می دانید توان پاور سال به سال کمتر می شود تا جایی که مثلا با گذاشتن سی دی در سی دی رام و راه افتادن آن سیستم هنگ می کند یا ریست می شود یا هارد شناسایی نمی شود و بسیاری مشکلات دیگر

احتمال مشکل از سمت مادربرد خیلی کم است.عیب را در نرم افزار و فن های پردازنده و مادربرد و نهایتا پاور سیستم جستجو کنید

اکبر 1393/07/28 ساعت 00:35

سلام من بعدازتنظینات ستاپ وانجام مراحل نصب ویندوز موقعی که ریستار میشه ذوباره میاد تااز اول نصب بشه چکار کنم راهنمایی کنید

در این مرحله هیچ کلیدی را نزنید تا بعد از چند ثانیه وارد مرحله دوم نصب ویندوز شوید

مرتضی 1393/07/17 ساعت 22:25

با سلام و خسته نباشید.
من دیشب لپ تاپم رو سالم خاموش کردم امروز هرکاری میکنم روشن نمیشه و صفحه اولیه که دکمه بوت رو میزنه میاره بعدش باز خاموش میشه و از اول همین کارو تکرار میکنه.
سی دی درایورم خرابه و نمیتونم ویندوز عوض کنم.
محتویات سی دی رو روی فلش و هارد اکسترنال کپی کردم ولی از روی اونها هم نمیتونم ویندوز رو عوض کنم و بعد از اینکه دکمه بوت f12 رو میزنم و مسیر نصب ویندوز رو انتخاب میکنم باز خاموش میشه و از اول شرو به روشن شدن میکنه.
ممنون میشم جواب سوالم رو به ایمیلم ارسال کنید یا همینجا جواب بدید.با تشکر

با سلام
به احتمال زیاد فن لبتاپ به دلیل کثیفی یا ... از کار افتاده.اول فن را باد بگیرید و مطمئن شوید که کار می کند.
دلیل این اشکال به نظر می رسد به خاطر داغ کردن cpu باشد
در ضمن یک سی دی رام اکسترنال یا اینترنال بخرید چون قرار نیست معجزه ای روی دهد و کامپیوتر شما بدون سی دی درست شود

AAA 1393/07/12 ساعت 08:19

واقعا جای تاسف داره
آدم هم بیاد یه مطلبی بزاره که قصد کمک داشته باشه
هم با این مردم سرو کله بزنه
مطالبتون خیلی عالی بود

ذبیح الله 1393/07/10 ساعت 20:54

سلام!
میخواهم کمپیوتر خود را ویندوز دوباره نصب کنم اما زمانیکه سی دی ویندوز را داخل میکنم هیج فرمان به خاطر بوت نمی آید و هر چه F12, f10, f4 خلاصه هر کلید را که فشار میدهم بوت نمیآید. زمانیکه Hard disk را بکشم بوت می آید، میشه در باره کمکم کنید تشکر.

در بعضی از کامپیوتر ها باید اسکپ یا esc را بزنید تا منوی بوت بیاید.کلا بالا آوردن setup چیز عجیب و خارق العاده ای نیست.زمانی که کامپیوتر را روشن می کنید در صفحه سیاهی که می آید می نویسد که چه کلیدی را بزنید تا منوی بوت ظاهر شود.
چندین مدل بایوس وجود دارد و منوی بوت هر کدام یک جور است ولی مهم این است که خود کامپیوتر می نویسد که کدام کلید را فشار دهید.
در ضمن برای چندمین بار متذکر می شوم که سیستم با صفحه کلید های بی سیم و در بعضی مواقع با صفحه کلید های usb کار نمی کند و باید از نمونه های ps/2 استفاده کنید

m.s.t 1393/07/07 ساعت 21:51

به نظر شما ویندوز 7 بهتره یا 8 یا 8.1 ؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعیتش اینه که اکس پی بهتره
چرا دروغ بگم
95 درصد نرم افزارهای مورد نیاز رو می تونید روی اکس پی نصب کنید.
دلیلی نداره این سیستم عامل سبک و روان رو ول کنیم و 7 یا 8 نصب کنیم.
اگر نیاز به نرم افزار های جدید مثل اتوکد 2012 و بالاتر و غیره دارید 7 نصب کنید.به نظرم باز هم نسبت به 8 بی دردسر تر و راحت تر است
مخصوصا اینکه منو ها و گزینه های ویندوز 7 نسبت به اکس پی تغییر چندانی نداشته اند ولی در وینندوز 8 باید دنبال گزینه ها قدیمی و آشنا بگردید که البته خیلی از آنها دیگر وجود ندارند.همچنین نبود منوی استارت برای من که از سال 98 تا الان یک حرفه ای کامپیوتر هستم واقعا کلافه کننده و اعصاب خورد کن است.در منوی استارت تقریبا تمام گزینه ها و برنامه های مورد نیازتان وجود داشت ولی در ویندوز 8 پیدا کردن ساده ترین و کاربردی ترین گزینه ها یک درد سر است و سیستم عامل از حالت یکپارچه خارج شده است.یعنی تنظیمات و گزینه های منوی استارت در یک جای دیگر قرار گرفته و همین موضوع کار را خیلی سخت می کند.
نکته ناراحت کننده هم این است که چرا وقتی یک قسمت مثل منوی استارت که انقدر کاربردی بود و میلیارد ها نفر به آن عادت کرده بودند و از آن استفاده می کردند باید حذف می شد.
از زمانی که بیل گیتس عزیز ماکروسافت را رها کرد و اون کچل بد سلیقه جاشو گرفت ماکروسافت روز به روز عقب افتاد و هیچ بازار جدیدی هم به دست نیاورد.در صورتی که ماکروسافت که سابقه طولانی در عرصه موبایل داشت باید الان حداقل 30 درصد بازار موبایل را در اختیار می گرفت (در حال حاظر سهم ماکروسافت از موبایل حدود 3 درصد است)


ولی 8 از 8.1 بهتر است . 8.1 یک سری مشکلات خاص خودش را دارد و گرافیکش یه جوریه.

هادی 1393/06/23 ساعت 19:41

سلام ،سیستم اداره ما ویندوزش پریده بود ،bios رو هم بالا نمی اورد!
اوردمش خونه وصلش کردم به مانیتور خودم دوباره امتحان کردم بدون هیچ مشکلی ویندوزو نصب کردم!!
بعد که دوباره بردمش سرکار وصلش کردم دوباره مثل قبل شده بود!!!
روشنش که میکنی اول گرافیکو میخونه ،بعد عکس مربوط به مادر بورد که روش نوشته msi با مشخصاتش میاد ،بعدش یا یه صفحه سیاه با یه خط تیره چشمک زن میاد ،یا مینویسه لطفا شیفت با f10 رو بزنید یا مینویسه کیبورد قابل خواندن نیست. که در 3 حالتشم هرکاری میکنی تکون نمیخوره!
در ضمن bios هم بالا نمیاره دیگه...
ممنون میشم کمک کنید

به احتمال زیاد مشکل از صفحه کلید usb است.با یک صفحه کلید ps2 امتحان کنید.
البته بعضی از صفحه کلید ها که خیلی کلید اضافه دارند ، به محض روشن کردن کامپیوتر وظیفه کلید های f1 تا f12 را عوض می کنند.
برای کار کردن با کلید های f باید کلیدی که وظایف f ها را عوض می کند خاموش کنید

مهدی 1393/06/15 ساعت 11:21

سلام
متشکر از مطالب مفید شما.
من میخام ویندوز را عوض کنم. bios سیستم را روی cd/dvd تنظیم کردم. صفحه ای که عبارت press any key to boot from cd... میاد بالا. ولی هر کلیدی رو می زنم اعتنا نمی کنه و باز می ره سراغ ویندوز و از روی هارد ویندوز قبلی بالا می یاد.
لطفا کمکم کنید.
با تشکر

بسیاری از دوستان همین مشکل را دارند
دلیلش صفجه کلید های usb و وایرلس است
با یک صفحه کلید ps2 امتحان کنید

jalil 1393/06/06 ساعت 13:01

سلام
من مادر برد کامپیوترم asusتنظیمات بوتش انجام میدم ام همش همین اروررررررررررررررررررررررررررررر میدهreboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

میگه یک cd یا وسیله bootable بگذارید
به احتمال زیاد مشکل از سی دی است

امیر 1393/06/05 ساعت 19:33

ضمن سلام و عرض تشکر

منوی bios باز میشه بوتشو عوض میکنم اما بعد از زدن f10 .سیو نمیکنه، فقط تاریخ و ساعتو سیو میکنه.کامپیوترو از برق در میارم تنظیمات ساعتش بهم میخوره،باتری بایوسم عوض کردم درست نشد.
لطف میکنی اگه راهنماییم کنی....

ابتدا یک بار گزینه restore default یا یک چنین گزینه ای را در بایوس پیدا کنید و آن را انتخاب کنید تا تنظیمات به حالت اول برگردد و اگر درست نشد مشکل سخت افزاری است.به یک مغازه کامپیوتری مراجعه کنید

خدمت دوستان عرض کنم جواب بعضی از سوالات در اینترنت وجود ندارد و کسی نمی تواند بدون اینکه به دستگاه شما دسترسی داشته باشد مشکل را حل کند.
برای اینگونه مشکلات بهترین و سریعترین راه مراجعه به مغازه کامپیوتری است

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.