X
تبلیغات
رایتل

همه چیز در مورد کامپیوتر و برنامه های کاربردی

آموزش کامپیوتر موبایل اینترنت تبلت و برنامه های جانبی

ترفندهای تبلیغاتی اپل


-------------------------------------------------------

تکنیک ساندویچ

(  اپل از این ترفند به خوبی استفاده می کند بدین ترتیب هیچ وقت خودش را در موضع ضعف نمی بیند - اپل هر وقت چیزی را از دست می دهد یا در دادگاه شکست می خورد از این ترفند استفاده می کند و مثلا در خبر ها می خوانید که اپل در دادگاه از سامسونگ شکست خورده ولی چند خط پایین تر می نوسند که البته ماه قبل در دادگاه برنده شده بود و همچنین مدل جدید اپل واچ در راه است و پیش بینی می شود فروش بی نظیری را تجربه کند !!!

بدین ترتیب هیچ وقت از اپل تبلیغ منفی نمی بینید - اپل وقتی در مورد شکست هایش هم می نویسد ، در ادامه دم از موفقیت هایش می زند
شاید اکثر شما فکر کنید که همه شرکت ها علل خصوص سامسونگ از اپل کپی می کنند ولی در واقع همه شرکتها از روی هم کپی می کنند و طرح های موفق  هم دیگه را می دزدند ولی اپل با تبلیغات فراوان  سعی می کند برد های خود  را پررنگ جلوه دهد و اصلا به شکست هایش نمی پردازد
مثلا  وقتی آیفون 7 خوب فروخت هر دقیقه یک خبر مخابره می شد که واااای تمام رکورد های فروش در هم شکست بشتابید ..... ولی وقتی  آیفون 8 نصف تعداد مورد انتظار فروش کرد هیچ خبری درج نشد

اپل از تبلیغات غیر مستقیم استفاده می کند (تبلیغات ژورنالیستی)- یعنی نمی آید صرفا محصولاتش را تبلیغ کند بلکه به روزنامه نگار ها پول می دهد تا اخبار برد ها و پیشرفت های اپل را به نحوی که مطلوب آنهاست ،  پوشش دهند و خبرهای شکست اپل هم با تکنیک ساندویچ چاپ می شود   )

آیا تا به حال برای تو پیش اومده که بخوای خبر بد یا مطلب ناراحت کننده ای را به فردی بگی و یا نکته‌ای منفی رومتذکر بشیولی ندونی چطور موضوع را عنوان کنی که کمتر ناراحت یا دلخور بشه؟
در این زمان تکنیک ساندویچ کارسازه:
به این طریق که برای کم کردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه کن.
 
به این صورت:
«جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت»

به عنوان مثال:
 شما آشپز بی نظیری هستی، اگرچه خورشت کمی شور شده، ولی سوپت واقعا خوشمزست                                 

 تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشم، ولی می دونم خیلی دوستم داری.
و...
قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم میکنه و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کنه فقط نکات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت.

  برای بیان نکات مثبت لازم نیست اغراق کنی یا به دروغ ویژگی مثبتی را به فردی نسبت بدی، این کار اثر معکوس خواهد گذاشت. هر کسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که با کمی دقت متوجه آن ها خواهید شد

تاریخ ارسال: جمعه 21 مهر 1396 ساعت 04:41 ب.ظ | نویسنده: محمد حسن مهرابی | چاپ مطلب
نظرات (0)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد